onsdag 7 mars 2012

Full rulle...

Hej!

Då har jag återigen varit frånvarande ett bra tag. Det brukar kunna komma djupa dalar och höga toppar om vart annat just nu. Nu håller jag på att ta mig upp från dalen och upp på toppen igen. Jag är nästan framme, men inte helt. Det får ta den tide det tar helt enkelt, jag tänker inte stressa mig fram till att må bra, då mår jag bara sämre. Jag måste acceptera attt jag kan få hamna i en dal när allt är som det är med barnskaffandet. Det skulle vem som helt tycka vara jobbigt.
På fredag har det gått två veckor sedan jag var på sjukhuset och det var så länge jag skulle vänta på att min mens skulle komma. Om det inte skulle dyka upp så skulle jag börja ta provera tabletterna som stimulerar kroppen till att börja blöda. När jag ätit dom i tio dagar ska mensen komma och då ska jag boka in en tid för att planera den nya behandlingen. Den blir hormonsprutor i samband med insemination.
 Nu har jag som sagt nästan tagit mig hela vägen upp och det tack vare alla underbara i min omgivning såklart, plus att jag har haft massa annat att tänka på.

Nu har bygga hus kommit på tapeten igen nämligen, så det har varit massa räknande, massa mailskrivande och massa telefonsamtal på sista tiden. Vi har fått kalkyl tre olika hus, bland annat det hus jag har visat i bloggen tidigare. Vi har dock valt ett annat om vi nu ska bygga. Vi ska på möte med banken på torsdag för att prata om ett så kallat byggnadslån, så nu får vi hoppas på det bästa helt enkelt. Allt med vår lägenhet är klart, annonsen ligger och väntar på att få komma ut. Så sen är det bara å tuta å köra. :)


1 kommentar: