onsdag 8 februari 2012

Löshoppning & Pillerdags...

Då har man precis landat i soffan efter en välbehövlig dusch. Vi har löshoppat hästarna idag, till en början va precis allt super läskigt så Arpart ville först ite gå in på ridbanan. Tids nog så fick i alla fall Putte kläm på hur man skulle gå till väga, han hoppade jättefint och verkade tycka det va SKITKUL!
  Arpart fick jag ta i grimskaft några gånger över hindren, till slut kunde jag ta bort skaftet och han gick ändå. Tillslut fick även han kläm på hur man skulle göra och herreguuud va slut jag blev av att fösa hästar fram och tillbaka. Därav den välbehövliga duschen. Men oj så kul det är att se när det lossnar för dom och glädjen spritter i kroppen.

I tidigare inlägg visade jag en bild på en jacka jag beställt från horze.se. Idag kom den och jag är såå himla nöjd. En fiffig sak med den är att fodret är en fleecetröja som jag kan ta ur när det blir varmare, denna kan jag använda som en helt vanlig fleecetröja och jackan blir då en perfekt vindjacka. Kan verkligen rekomendera denna jacka till er andra.

Nu är jag dessutom glad över min kropp, tror jag. Nu verkar den riktiga mensen kommit, så i morgon blir det ett samtal till RPC för att boka tid för ultraljud. Hämta ut mina piller ska jag också göra så ska jag börja knapra dom på min femte mensdag. Nu jävlaranamma så ska det tillverkas bebis!

I vanlig ordning är gubben i garaget och fixar å grejar, så jag får ha soffan för mig själv ikväll igen. Det kan bli lite trist när han aldrig är hemma faktiskt, men jag förstår honom han gillar att ha något att göra och det finns inte mycket att fixa med här hemma. Ska bli skönt när vi i framtiden har hus, då lär det med säkerhet finnas massor att pyssla med.

Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar