måndag 20 februari 2012

Två små ägg...

Då var ultraljudet gjort, hade en ny läkare igen men  jag gillade honom jättemycket. Det var en yngre kille som jag fick förtroende för direkt. Han förklarade allt på ett sätt ingen gjort förr och var mer förstående på nått vis.
Resultatet var iallafall det att jag hade ett ägg i varje äggstock, i den vänstra var det 9mm och i den högra 11. Det betyder att dom var alldeles för små än, dom ska vara minst 17mm och uppåt när dom är redo att lossna. Så nu fick jag en ny tid på fredag den här veckan, då ska ett nytt ultraljud göras för att se om dom vuxit på sig något. Som tur är så fick jag samma läkare då.
Han nämde även idag att man oftast brukar göra tre försök med denna behandling, det har vi redan gjort. Så eventuellt blir det sprutor tillsammans med insemination nästa gång om det inte funkar nu. Jag törs tyvärr inte lita på detta eftersom alla läkare sagt olika varje gång, så det får helt enkelt visa sig hur det blir. Jag talade om det för honom hur förvirrande det varit att ha så många läkare och det förstod han. Men jag förstår ju också att det är svårt att passa in med tider på alla patiener. Men kan också tycka att dom borde säga och göra samma saker ändå? Dom har väl alla lärt sig samma sak?

När vi kom hem ville Dennis att vi skulle åka och kika om han fått någon fisk i buren han la ut igår. Han har som sagt i tidigare inlägg gjort en mörtstuga som han ska fånga betesfisk i. Så vi åkte upp på Gubboskogarna och gick ut på isen till den plats där han igår la ut buren. Tyvärr var det ingen fisk i den idag så vi får hoppas att de tar sig :)

Jag hann iallafall knäppa några kort...









2 kommentarer:

  1. Men oj vilken resa ni får göra du och Dennis!
    Måste vara som en berg & dal bana att gå igenom allt...Tänker på er!
    <=====KRAM====>

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en bergochdalbana som varat i tre år.. Man pendlar ofta mellan hopp och förtvivlan.

      Radera