fredag 27 januari 2012

Allt va bra...

Hemma igen från ackis. Allt såg bra ut,inge stopp alls i äggledarn. Men oj så ont det gjorde tyckte jag, men det är det värt. :-)
  Det såg så bra ut att läkaren tyckte att vi ska prova igen med tabletter (pergotime). Hon såg ingen anledning att gå vidare med någon annan behandlingsform. Så vi ser ljust på framtiden nu. Dessutom hade jag ett ägg nu som var på väg att mogna,så Dennis vet vad som väntar när han kommer hem från sälen ;-)
  Men lite lätt förvirrad blir man när det är olika läkare varje gång, den förra sa att vi skulle börja med sprutor. Men jag väljer att lita på den jag hade idag.

I väntrummet satt det en kvinna med sin lilla son som just börjat gå. Antagligen har hon och hennes man fått hjälp att få den lille killen och idag var hon på ultraljud, det ska bli en till bebis. Det känns så skönt att se det med egna ögon att behandlingar faktiskt lyckas,även om jag redan visste det. Så det är ju klart att den dagen kommer när vi sitter där i väntrummet för att få göra ultraljud.

Nu sitter jag och mamma hemma hos mig och dricker kaffe. Mamma va så snäll att hon tog semester för att följa med mig idag. Kändes så skönt att ha henne med när Dennis inte kunde..

Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar