tisdag 17 januari 2012

En mycket bra dag...

Började min dag med en utsökt frukost med mitt nybakta bröd och en kopp kaffe. Hoppade i ridbyxorna och åkte till stallet för att rida. Arpart hade mycket att säga idag, han var inte på sitt bästa humör när vi skulle göra oss klara. Han visade det tydligt med att inte stå still, smyga ut från boxen när jag hämtade borstar och sadel osv. Men så fort han fick på sig sadeln så blev han medgörlig. Vi red iväg ut efter en skogsväg som var rätt hal på sina ställen, men Arpart är så försiktig och tänker sig verkligen för.
  Vi har en slinga vi brukar rida och den leder in i skogen på en nästan obefintlig stig, gubbarna får verkligen tänka efter vart dom sätter fötterna vilket är bra så får dom koncentrera sig. Vissa stäckor på denna stig är travvänliga och på sina ställen ligger det små nedblåsta träd. Arpart tyckte att det var så underbart kul att komma ut idag så han tog sats och hoppade fint över alla dessa träd, åh så himla kul det är att rida en så glad häst!
  När vi kom tillbaka ställde vi upp transporten och lasttränade en stund, det behövs verkligen om vi ska kunna åka på våra träningar. Det tog ca 30 minuter att få upp alla fyra fötter på luckan, jag satte som mål att han skulle kliva på med alla fyra och när han gjort det så fick han lite mums,sen fick det vara bra. Fortsätter vi såhär så kommer han gå på direkt sen.

Nu har vi precis ätit middag, det fick bli fiskgratäng idag. Jag är ingen fiskälskare egentligen men det här är så himla gott.  Jag köper sånna där frysta laxbitar som ligger 4 i en förpackning och kryddar på dom med lite citronpeppar och lite salt. Sen brer jag på creme bounjour gräslök på varje bit ställer in i ugnen så dom får bli lite tillagade. Sen gör jag eget potatismos och klickar ut runt om laxen, lägger sedan ut det sista av färskosten och in i ugnen tills moset fått färg och laxen är klar. Det här är så gott så man skulle kunna äta det varje dag nästan. Som tillbehör fick det bli broccoli som jag kokade med lite salt och sugarsnaps.




Ha en fortsatt trevlig kväll alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar