måndag 2 januari 2012

Vi kommer sakna dig...


Ojojoj tänk att ett helt år redan gått och ett nytt år med nya möjligheter och omöjligheter ligger framför oss. Jag hoppas att 2012 blir ett bättre år än det föregående! På nått sätt tycke jag ändå att det är vemodigt när det nya året räknas in. Det gamla året försvinner, man kommer ihåg vissa bitar men resten kommer alltid vara borta.

Min nyårshelg har varit bra, jag har jobbat och ätit middag med fina vänner. Det bästa med den middagen var att grabbarna stod för både inköp av råvarorna och tillagningen. Det vart verkligen en toppenmiddag, supergott! På menyn stod bland annat oxfilé och hemmagjord glass.
Det var en lugn nyårsafton, vi spelade lite spel och satt och pratade. Stoffe gick ut en gång varje halvtimme och smällde lite smällare, det är nått han bara måste göra :) Det kanske var därför granngubben stack ut huvudet genom ytterdörren klockan 00.05 och skrek "nu räcker det" Eller så är han bara en bitter sort, vem vet.

Tillbaka till spela spel. Vi spelade ett spel som heter "med andra ord" Där delar man in i lag och man får dra brickor ur en liten påse. På dessa brickor står det olika ord, allt från himmel till jord. Dessa ord ska beskrivas med andra ord och laget får gissa. Herreguuud va roligt det är att spela sånna här spel, alla blir som galna och helt till sig när orden ska förklaras. I vissa fall verkar hjärnan säga ifrån helt och man kan få för sig att Sibirien är ett jättevarmt ställe med massa sand, eller hur Johan? ;) Man bjuder varandra på ett gott skratt i allafall. En annan rolig sak är ju när alla börjar prata i munnen på varandra, nu har man olika åsikter om vad som står i regelboken. Det här inträffar varje gång och aldrig kommer man fram till någon lösning. Men det hör ju till lite tycker jag ;)

Från det ena till det andra...
Den här veckan är faktiskt lite speciell på jobbet. Idag kom ju som sagt i tidigare inlägg Lisa tillbaka detta till min stora förtjusning. Men onsdagen kommer bli en jobbig dag, då jobbar vår Netta sin sista dag på jobbet. Hon har valt att ta tjänstledigt och börja plugga. Hon ska bli florist, det kommer passa henne som handen i hansken. Hon gjorde superfina arrangemang till vår Coop Gala, man kunde nästan tro att hon redan var fullfjädrad redan. Men eftersom vi är så tajta på jobbet är inget öga torrt när någon slutar. Jag kommer fälla en eller en massa tårar och sakna vår älskade Netta!
Jag vill önska henne lycka till med utbildningen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar