onsdag 11 januari 2012

"Körkort" för föräldraskap...

Hej alla läsare. Vill bara säga att det är så roligt att se att det är så många som läser bloggen varje dag. När jag startade bloggen trodde jag aldrig att jag skulle ha så många läsare som jag har SUPERKUL!! ;)

Idag på väg hem från jobbet nämnde dom på radion, nått om en mamma som bestämde sig för att amma när hon körde. Det slutade med att hon krockade med en tankbil, hon hade flera barn i bilen och alla ligger kvar på sjukhuset. Jag har ingen aning om vart det här var någonstans, men det spelar ingen roll tycker jag, det är vidrigt!
  När man kämpar för att bli med barn utan att lyckas så blir man kanske lite extra förbannad över sånt här. Personer som föder barn som på löpande band och inte klarar av att ta hand om dom. Det är så jävla orättvist! Kan ofta tycka att det borde vara "körkort" på att få bli förälder. Det finns alldeles för många oskyldiga barn i världen som utnyttjas eller misshandlas både fysiskt och psykiskt. Det är inte som det ska vara! Jag skulle mer än gärna vilja vara stödperson till barn med föräldrar som av diverse anledningar inte kan ta hand om sina barn. För som jag sagt förut, alla barn är lika mycket värda i mina ögon!

Puss och Kram

1 kommentar: