måndag 16 januari 2012

Doften av nybakt...

Så har min älskade maskin knådat sin första deg och det gick galant. Så nöjd över köpet, jag kommer ha stor glädje och nytta av den.
  Idag gjorde jag rågsiktskakor, de är så gott och jag minns att mormor brukade baka sånna. Det var visserligen inte mycket som hon inte bakade, men jag minns hur goda hennes rågsiktskakor var. Det är som terapi att baka tycker jag man blockerar alla andra tankar och tänker bara på bakningen för en stund. Doften som sprider sig när man bakar är ju som terapi bara den...
  Eftersom det ofta känns som att mormor är med mig när jag bakar, så får min Kitchen Aid heta Kerstin :)

Här kommer några bilder på brödet, inte i närheten av lika fina som min älskade mormor kunde göra men jag hoppas att dom kanske smakar lika gott. Med lite övning så....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar