onsdag 4 januari 2012

På återseende...

Då var den dagen avklarad, den dagen jag fasat för, Netta jobbade sin sista dag. Det är snart fem år sedan vi öppnade och vi har jobbat tillsammans hela tiden. Inte konstigt att tårarna rann när vi samlades för att ge henne en present och önska henne lycka till med studierna. Det kommer bli tomt utan dig Netta. Tänkte på det idag när vi plockade mejeri, det var nog sista gången vi gjorde det tillsammans. För jag hoppas att du får ett floristjobb så fort du är klar med studierna. Jag tycker det är strongt av dig att ta steget och flytta för att plugga. Jag önskar jag hade det modet.
  Jag är övertygad om att det kommer gå som en dans för dig i Västerås!

Det var några som var lediga idag som kom för att ge sina lyckönskningar och fika tillsammans. Netta hade bakat en grymt god morotskaka, den gick åt fort :)

Dagen kunde i allafall inte avslutats bättre än den gjort. Åkte direkt till stallet och red. Idag bytte vi häst med varandra, trots att jag ridit hos L i några år har det aldrig blivit av. Men idag så, ojojoj gubbarna är halvbröder men herreguud vilken skillnad. Vilken motor herr Putte har, det gäller att vara med i svängarna där och man kan inte släppa för mycket på tyglarna, då kan det gå fort. Man riktigt känner hur det spritter i kroppen på honom, superkul :) De är annat med min gamle man, han lunkar på sakta och försiktigt han, nästan för försiktigt ibland. Det gick alla tiders, även om båda gubbarna förmodligen tyckte det var lite underligt.
  När jag kom hem stod min fantastiska man och vispa i löksåsen han knåpat ihop helt själv. Fläsk, potatis och löksås står på menyn. MUMS! Den är nu serverad och jag ska ta och slå mig ned och njuta av finmiddan.


Måste bara dela med mig av lite bilder:
Nettas kaka
Lisas supernyttiga frulle
Glada skaran kollegor
Supermiddan









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar