torsdag 12 januari 2012

Vilken miss...

Skit nervös åker jag mot bilprovningen, kl 11.10 har jag en tid inbokad. Kommer dit knäpper ihop bältena och tar fram triangeln. Traskar in och ska göra en ankomstregistrering, får fram ett meddelande där det står att det inte finns någon tiillgänglig tid. Med hakan nere i marken och ett stort frågetecken kastar jag mig in bilen, åker till jobbet som ligger ett stenkast från bilprovningen. Letar fram mailet från BP, ja mycket riktigt så hade jag ju en tid bokad. Åker tillbaka och knackar på hon gubbarna inne i besikningshallen. Han knappar in mitt regnummer men kan konstatera att bokningen försvunnit. Får en ny tid och åker därifrån ilsk som ett bi.
  Kommer hem till min vän Lisa som berättar att om man får en sån där förslagen tid, måste man betala in besiktningsavgiften innan ett visst datum för att boka tiden. Det hade jag ingen aning om, så från att vara arg på BP så blev jag arg på mig själv för att inte ha läst det finstilta ordentligt. Som tur är så har jag ingen jättebrådska att besikta bilen.

Detta glömdes snabbt efter jag kom hem till Lisa, man kan ju inte vara annat än lycklig när man får umgås med bästa vännen och mitt underbara gudbarn! Fick hjälp av Alice att blåsa på mitt kaffe, hon är så go!

Här har ni en jättedåligt filmad film på Alice när hon vill låna min telefon :)



Nu ska jag strax börja med maten, det blir kasslergryta idag. Ikväll ska jag iväg och svänga mina lurviga igen på Linedance :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar