torsdag 8 december 2011

Älskade häst...

Idag har jag haft ett sånt där underbart ridpass, där allt bara stämmer och jag och Arpart har sååå kul tillsammans. Idag stod bomarbete på schemat.
  Som vissa utav er vet så är jag medryttare på enligt min mening den vackraste hästen i heeela världen faktiskt! Denne herre är en Lipizzaner valack vid namn Neapolitano Arpart. I dagligt tal heter han bland annat Arpart, Fjådor och älskade häst. Fjådor bara för att jag tycker det är så gulligt på nått vis.
  Denne herr Arpart kan faktiskt liknas vid en förvuxen Schettlandsponny. Han är så förbannat envis och också en expert på att tolat stänga av. När han bestämmer sig för att idag vill jag inte göra ett skit ska du veta, så kan man oftast inte rubba honom mer än kanske runt runt i cirklar. Det här har vi jobbat massor på och han har blivit mycket mer villig att arbeta och faktiskt tycka att det är roligt.
 Jag kallar mig själv för hobbyryttare,jag har inga specifika mål. Det enda målet jag har är att ha roligt med hästen och bilda en relation med hästen som individ. För dom är faktiskt individer. Det känns som att vi faktiskt har lyckats med detta och vi känner tillit till varandra.
  Därför är just sånna här dagar när allt faller på plats och vi två blir ett extra underbara.





Nu kom Dennis hem från jobbet, så ska slänga ihop lite käk. Det fick bli entrecote och potatisgratäng idag. Vi får hoppas att det duger åt herrn ;)

Dagens mensstatus: Ingen mens än. Börjar bli smått irriterad på det här nu.

Puss Och Kram På Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar