tisdag 6 december 2011

Baka baka liten kaka...

Fick för mig att jag skulle baka kärleksmums tills min Kärlek kom hem från jobbet.
Hittade ett recept på, recept.nu. Detta av självaste Leila Lindholm. Bifogar en länk så ni också kan testa.

http://www.recept.nu/1.18169/leila_lindholm/kakor_tartor/mjol/leilas_karleksmums


Dennis gillade dom som tur va, personligen tyckte jag att det blev för mycket choklad. Dom blev lite väl mastiga. Å andra sidan kanske det är bra så äter man inte för många ;) Det skulle nämligen vara grovhackad mörk choklad i smeten. Men nu har jag i alla fall provat.
  Jag gillar att baka och laga mat, önskar ofta att mormor fanns vid liv så hon hade kunnat lära mig allt hon kunde. Hon var verkligen en hejjare på både bakning och matlagning. Hon va uppe i ottan nästan varje dag och bakade 7 sorters kakor och andra bakverk. Det mesta gav hon bort :) Jag har inte riktigt kommit till den punkten än att jag går upp i ottan och bakar, men kanske har jag ärvt lite utav hennes intresse för det iallafall :)  Kan nästan känna hur hon iaktar mig ibland när jag är i farten. Hon finns nog där för mig på nått vis.

Jag saknar dig Älskade Mormor....

4 kommentarer:

  1. Du är duktig du min älskade dotter! Alldeles säkert har du ärvt mormors kunskaper i bak-och matlagning! Och jag är säker på att hon är med dig när du håller på att pyssla där i köket! Hon skulle ha varit så stolt över dig! Precis som jag är!

    SvaraRadera
  2. Gillar det du skriver och tänker följa din blogg.

    SvaraRadera
  3. Tack monica, det va kul att höra :-)

    SvaraRadera