måndag 5 december 2011

Det underlättar om man är lite knäpp...

Knäpp kan man vara på olika sätt, både bra och dåliga. Jag personligen tycker nog att jag kan hamna under kategorin "knäpp på ett bra sätt"
   Rubriken talar sitt tydliga språk. Vad vore livet utan lite knäpp humor och människor som törs bjuda på sig själv? Det vore skittråkigt helt enkelt. Jag gillar att bidra med ett gott skratt. Det mår jag bra av. Allt blir mycket lättare om man skrattar och har kul. Även i de svåra stunderna är det viktigt att plocka fram humorn. Jag försöker dagligen tillämpa detta.
  Det är nämligen så att jag och min sambo genom fertilitetsbehandling försöker skaffa barn. Ett år in i behandlingen(man måste försökt bli med barn i ett år innan man får söka hjälp) följd av bakslag så är vi fortfarande barnlösa. Man har i alla fall konstaterat att jag inte har någon ägglossning.
  Läget idag är inväntan av min mens. När den kommer så ska tid för spolning av äggledare bokas. Därefter måste vi vänta över nyår innan vi på börjar nästa behandling. Vad det blir får tiden utvisa. Men förmodligen hormonsprutor som gör att mina ägg mognar. Som ni kommer märka finns dagar som är jätte tuffa. Men vi kämpar vidare med ett befriande skratt på lut. Hoppas ni vill följa oss på vår resa mot familjelyckan ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar