fredag 9 december 2011

Man bara smälter...

Passade på att åka och hälsa på mitt underbara lilla gudbarn efter jobbet. Eller lilla och lilla, hon börjar bli så stor. Hon kan ju gå och allt. Tiden går alldeles för fort, känns ju som det var bara några månader sedan hon låg i magen och skvalpa runt. Det är helt otroligt så mycket som lär sig på bara ett år.

 Det första man möts av när man kommer hem till Lisa är en överlyckig hund vid namn Melwin. Den andre man möts av är en liten tjej med ett leende som går från öra till öra. Skrattgropar har hon också :) Man smälter ju som smör. Det finns ju inget gulligare än ett barn som ler. 
  Jag är så glad för att jag fick bli gudmor till Alice, det ska bli så kul att fortsätta se henne växa upp och jag ska lära henne allt jag kan :) Eller så kanske det blir hon som lär mig allt hon kan, vem vet ;) Jag tror på det sistnämda, det är en envis dam vi pratar om och de är en bra egenskap att ha om man vill lyckas här i livet. 
  Fick önskelistor från alla tre barnen, Felix (Lisas äldsta) blir lätt att köpa till, han önskar sig bara saker som är reaterat till hockey. Emilia (Lisas mellersta) önskar sig bland annat ett nattlinne med långa armar och en hel barbiefamilj, enligt önskelistan " en barbiemamma och en pappa och en... ja ni förstår. Fast helst vill hon ha alla affärer :) Alice brallis gillar saker som låter, å de finns ju inte så jättemånga saker som låter, eller? ;) Nått ska jag nog kunna hitta på tror jag.

På vägen hem från Östhammar hade man nästan behövt båtmotor på bilen, alternativt simhud mellan tårna. Men snart kanske man utvecklar det med tanke på hur mycket blött det kommer ner från himlen. Ska erkänna att jag hellre ser att det ramla lite snö från himlen istället. Tänk så trist för alla barn när det inte finns någon snö. Man kan ju hoppas att det här är en engångs företeelse, annars är det faktiskt lite skrämmande.
  Nä nu lär jag nog avrunda, sambon börjar pusta å stånka i andra änden soffan. Jag tror att det är dags att köpa en till dator ;) Snälla tomten ;)







Ja, jag kanske ser lite full ut på den här sista bilden. Men de va ja faktiskt inte. Ser bara sån ut. De bjuder jag på ;)

Ha en trevlig helg!
Puss och kram

3 kommentarer:

  1. Åh, vilka underbara bilder på er!<3. Och så lik lilla Alice är sin mamma!

    SvaraRadera
  2. Ja det är härligt. Alla med sin egen personlighet. Ja mamma hon är jättelik lisa :-) världens finaste!

    SvaraRadera