torsdag 29 december 2011

Cirkushästar...

Då vädret va mot oss idag, med spöregn och blåst. Så bestämde vi oss för att longera gubbarna.  Varken jag eller Lena va så speciellt sugna på att göra någon flygtur.
  Dessa två lipizzaner pojkar har i tidigare gått som cirkushästar och blivit tränade av Diana Rohdin. Därför tyckte speciellt Arpart som jag rider, att det var mycket märkligt allt jag gjorde idag för att få honom att gå framåt och runt mig.  Han vände sig hela tiden mot mig, tittade på mig och såg ut som ett frågetecken. Sen frågade han mig vad jag egentligen ville.  Han försökte tyda mina tecken och tyckte väl men snälla nån.  Vilken konst vill du att jag ska göra? Kom igen när du vet vad du håller på med :-) 

Är ändå så stolt över min älskade förvuxna kanin.  Han gör så gott han kan och jag fick honom iallafall framåt när jag sprang framför honom. Då travade han glatt efter.  
  Han är så mysig, satte mig på huk en bit i ifrån honom, då kom han fram la huvudet på sne och la sin mjuka lilla mule i min famn.. 
  Nya tag i morgon men då uppsuttet. Vi ska jobba lite med bommar igen eftersom han verkade tycka det var så roligt sist...

  Lena ska jobba Putte från marken i morgon igen. Det var bra fart på honom idag, mellan bockningarna jobbade han på fint. Han förstod lite bättre vad som stod på schemat.
  Dom är suveräna dom här två gubbarna. <3

När vi var klara var ändå alla nöjda och glada.  Hästarna fick komma in och fick sitt eftermiddags hö.  Vi tvåbenta gick in och drack en varsin kopp kaffe. 

Hade turen att få med mig en liten påse gott hem. Lena gör nämligen så otroligt goda praliner, i alla möjliga smaker och former. Min favorit är viol. :-) Dessutom fick jag en jättefin och bra bok.  Den ska jag lusläsa och lära mig massor.

Nu återstår matlagning och sedan tänker jag krypa ner under en filt och läsa :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar