måndag 19 december 2011

Bra jobbat...

Idag började allvaret på jobbet. På morgonkvisten rullade det först in 15 pall(4ton) frukt och grönt. Detta tätt följt av 23 pall färskvaror. Det sistnämda var mindre än vad vi väntat oss, men ändå mycket mer än vanligt. Logistiken gick faktiskt riktigt bra och allt var väl förberett så det var bara å möblera ut på respektive plats. Alla jobbade på skitbra så allt blev klart på ett kick. Superbra jobbat!
  Nu i början av veckan märker man av att det är mer folk som handlar, men ojojoj torsdag fredag då är det "rock ´n roll :) Det är så himla kul att jobba när det är fullt ös.

När jag kom hem från jobbet stannade jag på konsum och handlade och åkte hem för att laga mat. Svänger in på vår gata, hmm jahapp där höll ja nästan på att köra fast. Ploga verkar vara nått nytt som inte nått vår lilla by än. Väl inne på parkeringen kliver jag ur bilen och tar ut alla inte så lätta matkassar. Samma här ingen plogbil så långt ögat kan nå. Slask och modd och halt å jävligt mmm underbart. Tänk er en anka ute på promenad på hal is med ett gäng matkassar i vingarna. Så såg det nog ut när jag knallade från bilen. Vi bor i bostadsrätt med loftgång, denna underbara trapp som leder upp till vår dörr är en riktig lömsk jäkel. Den är brant, känns nästan helt lodrät ibland. Där kommer jag med alla mina kassar och nu dessutom med en hög post under armen som jag plockade upp på vägen. Stannar vid trappens första trappsteg och tittar upp. Totalt igensnöad sånär på några fotspår från någon som tyckte att det är smartare att trampa ner snön och skapa små hala knölar i denna redan livsfarliga trapp, än att ta något som kallas för snöskyffel och SKOTTA!!! Ja, det va bara å ta tag i den där skyffeln och börja skotta. Å tänk så bra det gick, undrar varför vissa andra har så svårt för att använda den berömda snöskyffeln.
 
Nu är i allafall maten lagad och äten, latten uppdrucken och jag är så jä*la glad att jag har det så bra som jag har det....

2 kommentarer:

  1. Jag kan bara hålla med om dagens insats! Så bra det gick:) Passa på och vila imorgon när du är L E D I G:) haha! Ses på onsdag!Kram /Suzana

    SvaraRadera
  2. Haha ja det ska jag göra :-) ska mysa med lisa med familj :-) kram

    SvaraRadera