onsdag 7 december 2011

Hemma på jobbet....

Har precis landat hemma efter en bra dag på jobbet.  På vägen hem hinner jag ofta tänka en hel del på dagen som varit, har jag hunnit med allt, kom jag ihåg att beställa? Och kan inte låta bli att skratta för mig själv när jag tänker på hur kul vi haft tillsammans på jobbet  Vill ge mina kära kollegor lite"cred".
 Alla vet allt om alla, kanske i vissa fall saker man kanske kunde sluppit få veta:) Men, det känns så skönt att komma till jobbet och känna sig som hemma. Jag kommer på mig själv ibland när jag pratar om "hemma på jobbet".
 Vi är verkligen som en stor familj. Vi skrattar med varandra och åt varandra. Vi gnabbas hit och dit och vi finns som stöd för varandra genom vått och torrt. Det finns många roliga minnen man kommer komma ihåg länge :)
  Jag har haft mycket nytta, om man får kalla det för nytta, av att kunna ventilera till mina kollegor. Det finns alltid någon som vill ta sig tid att lyssna och ge råd. Det känns bra att kollegorna vet vad som händer runt omkring mig eftersom vissa dagar är jag helt enkelt inte på topp. Plus att ofta behöver jag ju vara ledig från jobbet när jag ska in till RPC för undersökningar osv. Då vet dom anledningen till detta och slipper spekulera i potentiella anledningar.
 Sammanfattningsvis så vill jag alltså säga att jag är glad och tacksam över mina älskade kollegor, ni förgyller min vardag.

Måste bara dela med mig en bild av min frukost ;) Frukosten är dagens höjdpunkt på vårt jobb.  Hur gott som hellst vill jag lova.




1 kommentar: