söndag 11 december 2011

Jobb helg och tredje advent...

Då var det färdigjobbat för den här helgen. Nu väntar för ovanlighetens skull två lediga helger i rad. Det ska bli skönt faktiskt :)
  Det har börjat märkas på jobbet att det snart är jul. Kunderna har börjat bunkra inför julborden. Men ojojoj än är det lugnet före stormen. Snart kommer butiken fyllas av hysteriskt stressade män och kvinnor som alla är ute efter samma julskinka och samma paket prinskorv. Kanske kommer ett litet gräl uppstå i kassakön om vem som egentligen ställde sig där först?
  Detta är väl ändå julens charm eller? Det verkar i alla fall höra till, aldrig lär man sig att vara ute i tid så man hinner njuta av julen istället för att stressa igenom den. Man säger ju det varje år "Nä, nästa jul då ska jag vara ute i goood tid" Joru, jag har aldrig lyckats :)

Jag känner helt ärligt faktiskt lite panik, jag har inte handlat en enda julklapp. Så snart är jag nog en av dom där hysteriskt stressade som springer omkring med tunnelseende. Man är så inne i att hitta den där perfekta julklappen att man inte ser människan man möter. Detta resulterar i en krock som om man har tur avslutas med ett skratt och ett God Jul. Men det är  inte alltid man har turen på sin sida ;)
 
Nu blir det soffan resten av kvällen, i morgon är det nya friska tag på Coop Extra Östhammar :)

Kraam på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar