tisdag 27 december 2011

På bättringsvägen...

Börjar känna mig bättre nu, fortfarande matt och slut. Men ändå bättre.

Min jul har varit härlig, tillsammans med min fina familj på julafton och med Dennis familj på juldagen. Har fått så mycket fint, känner mig nästan lite bortskämd :) Har bland annat fått pengar till att köpa dator för, men vid närmare eftertanke så blir det nog en sån här istället. Har mer användning av denna än en dator, dator har vi ju redan och vi får helt enkelt samsas :) Jag kan ju blogga från telefonen också. Dessutom har denna köksmaskin en livslängd på 30 år. Den slår datorn med hästlängder :)
  Åh så skönt det ska bli att slippa knåda bulldegen för hand. Jag får ofta beslutsångest när det gäller att välja mellan olika saker. Som nu tillexempel, finns massor av färger man kan välja mellan. Men va tycker ni? Är inte den här bronsmetallicfärgen snygg? Ska nog beställa hem en från Royal Design.se.

 
                                     
Det är så kul att se glädjen och förväntan i barnens ögon när det är jul. Min systerdotter börjar bli stor nu så det börjar växa bort lite tror jag. Men min systerson hade inte ens tid att äta för han ville att det skulle bli dags att öppna klapparna. :) I vår familj så brukar vi fika direkt när alla kommer, det brukar vara omkring kl 14. Efter fikat kikar vi på Kalle. Sen ska maten förberedas med allt vad det innebär. Sen ska maten ätas och plockas undan. Ni kan ju tänka er, det känns ju som en evighet för en ivrig William :) Till slut blev det ändå dags för paketutdelning och William slog nog rekord i snabbaste paketutdelare :) Alla blev nöjda och glada över det dom fick.
Här får ni några bilder från min jul....











Idag när jag legat här på soffan har jag hunnit ledsna hundra gånger på julpyntet. Nu är julen över och jag tycker att det inte passar med stakar i fönstret och tomtar här å var. Kände för lite nytt här hemma. Så jag klickade in på jotex.se och beställde lite nya gardiner...


Två stycken av denna beställde jag till vardagsrummet.

Den här tänkte jag ha i köket. Beställde också en matchande löpare till köksbordet.

Hoppas att det blir bra, är ivrig av mig jag med ska jag erkänna, så tog expresspaket. Så på torsdag kommer paketet hem och jag får sätta upp dom nya gardinerna och ta bort julen :)














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar